Liits

Alla inlägg under september 2010

Av Mimmi Thiel - 20 september 2010 19:01

Haha de är roligt att det är så många som besöker min blogg nu när något som detta har hänt, vanligtvis brukar jag ha mellan 30 - 40 läsa medans nu har jag ca 80 st som har varit inne på min blogg idag. de e sjukt egentligen att man måste skriva om något sådant för att få fler läsare..


Om vi nu ska prata om hur jag mår så kan jag säga att jag fortfarande har lika ont även fast jag har knarkat smärtstillande hela dagen. Försökte sova en stund på dagen eftersom jag kanppt har sovit något i natt men lyckades inte så bra med de. Så jag hoppas jag får lite mer sömn inatt !


Sen så hoppas jag att försäkringsbolaget hör av sig till mig snart, för annars kommer fan jag ta kontakt med dom ! Dom ska fan inte komma  undan smärtlindrigt. dom ska allt betala för besöket på akuten och sedan ska jag allt ha ersättning för sveda och värk + att jag missar skolan och jobbet ! Dom hade tydligen hört av sig till Sofies familj men inte till mig. och jag vet att försäkringsbolag inte är något att lita på.

Så hör dom inte av sig kan jag garantera att jag hör av mig !


  

Av Mimmi Thiel - 20 september 2010 08:41

Hej !


Ni har säkert läst överskrivften så ni förstår säkert vad det är jag kommar att skriva om i detta inlägg. Igår följde jag med Sofie och hennes familj till Haninge och när vi väl skulle hem så blev vi påkörda bak på vänster sida av en civilpolis.


 Och självklart så var jag den som skadade mig ! Hade jätte ont i nacken, mådde illa hade huvudvärk och dessutom frös jag jätte mkt. Vi bestämde oss för att vi skulle åka till statoil i brandbergen och fylla i alla försäkrings papper och när dom höll på med alla papperna så kände jag bara hur det blev värre och värre och det var då jag bestämde mig för att åka in till akuten.


Så jag ringde min Morbror som bor i vendelsö och frågade om han kunde skjusa in mig till akuten ? Han var så underbar för han hade ett barnkalas för sin dotter men han bara släppte allt och kom på 2 röda. Och så tog han mig in till södersjukhuset.


Som tur kom jag in direkt till en läkare eftersom dom ansåg att mitt fall var jätte viktigt. Så de första dom gjorde var att satte på mig en hård stödkrage och så tog dom en massa prover och så gav dom mig en massa tabletter eftersom jag hade så ont så efter en stund blev jag alldeles groggy och visste knappt vad som hände och jag kunde knappt prata och läsa. Sen fick jag vänta på röntgen i 2.5 timme och sen så när jag väl var klar där så trode dom att jag hade en reäl spricka i nacken och att detta kunde bli en skada för livet.


 Men efter 2 timmar fick jag prata med en läkare och som tur så hade jag bara stora muskelvristningar i nacken men de kan ta allt i från veckor till år innan min värk i nacken går över.


Så stannar hemma i från skolan idag för läkaren sa att så fort jag får jätte ont i nacken måste jag ligga ner och vila eftersom jag inte fick med mig stödkragen hem. Skulle gärna vilja ha en för har jätte ont ! men men det är bara att stå ut det kunde ha varit värre !


Lägger upp en bild på min underbara Morbror som alltid ställer upp för mig !


  


Jag älskar dig !

Och du betyder väldigt mycket för mig !  


Av Mimmi Thiel - 19 september 2010 09:55

 

  

Av Mimmi Thiel - 18 september 2010 14:54

Av Mimmi Thiel - 18 september 2010 14:43

Shit de är redan Lördag ! Gud vad fort denna vecka har gått !

 

Iallafall just nu sitter jag hemma och jobbar vilket är väldigt skönt, har redigerat lite bilder och så har jag gjort en header till en tjej som bor i Halmstad. Ikväll kommer kicki på middag vilket jag verkligen ser fram emot. Vi kommer ha det så mysig med god mat, tända ljus och mycket skratt.

Lägger upp headern som jag gjorde men de är inte jag som har tagit bilden utan den är ifrån catrin allt är efter hennes önskemål ! 

 

  

Av Mimmi Thiel - 17 september 2010 21:30

 

   

  

Av Mimmi Thiel - 17 september 2010 08:33

  


Just nu sitter det en ganska arg lite Mimmi och bloggar här och det är för att jag nyss ställde mig på vågen efter att ha kört LCHF metoden stenhårt i en vecka och resultatet blev endast - 3 hg ! Vilket jag blev fly förbannad på ! Så nu har jag bestämt mig att jag ska börja med viktväkatarna istället för det vet jag iallafall att det funkar skit bra för min kropp. Sist jag körde det lyckades jag gå ner 10 kg på 5 veckor ! Och bilden åvanför är det jag nu kommer att följa hela hösten. Det är 5 häften där det står exakt hur du ska äta för varje vecka. Men viserligen är dom från 80 - talet men jag lovar det funkar verkligen !

Så nu kör vi MIMMI !



*Mitt mål denna gång är att komma i min vinterjacka !

Vägrar att köpa en ny denna vinter för min Everest jacka är typ helt ny !


  

Av Mimmi Thiel - 16 september 2010 19:43

 

 

  

Presentation


Välkommen till min hemsida!
Följ gärna mitt liv som fotograf.

Detta är min utrustning
Canon Eos 50D, Canon Eos 1000D

Objektiv 50mm,18-55mm,70-200mm

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards