Liits

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Mimmi Thiel - 21 maj 2014 23:05

Eftersom jag har visat min viktresa så tänkte jag även visa hur min stora dag var.

Den 24/5-2013 gjorde jag min gastic bypass opertion.

2 veckor innan operationen fick jag endast leva på pulver soppor från apoteket (bildern under) dels skulle jag gå ner lite i vikt innnan operationen men jag skulle även se till så att magen var helt tom på mat och då menar jag vanlig mat för dessa soppor är nästan som välling.

 

Jag var den första som rullade in på operations bordet 07.00 operationen tog ca 1,5 timme och jag var bra hög på Morfin när jag väl rullade ut. Den första dagen kändes de bara som träningsvärk i magen men sen när jag väl kom hem började helvetet och jag hade så ont så jag fick leva på alvedon och morfin i 2 veckor. Jag fick inte lyfta något och jag var tvungen att gå ut o röra på mig varje dag oavsett hur ont jag än hade för annars kunde jag få blodproppar i bene. Till er som funderar på att göra en gastric bypass operation tveka inte de är de bästa jag har gjort i mitt liv. De kanske var lite skrämmande att läsa att jag hade så ont som jag hade men tänkte att de var lika bra att skriva som de var.

Här kommer lite bilder från min stora dag!

   

Dessa sprutor fick jag ta varje kväll i 7 dagar så jag skulle slippa blodproppar och dessa sprutor var inte att leka med, grät varje kväll när Mamma tog dom på mig bara för att dom sved så förjävligt..

 

 

Jag fick 5 st ärr på magen och såhär såg dom ut under omläggningarna

 

Presentation


Välkommen till min hemsida!
Följ gärna mitt liv som fotograf.

Detta är min utrustning
Canon Eos 50D, Canon Eos 1000D

Objektiv 50mm,18-55mm,70-200mm

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards