Liits

Alla inlägg under mars 2013

Av Mimmi Thiel - 13 mars 2013 14:29

Passar på att ha en tvätt och städdag här hemma idag då jag jobbar hela helgen och då är de jätte skönt att komma hem till ett städat hem på Måndag morgon. Passade även på att bädda rent i sängen så jag kan sova som en prinsessa i natt, kan behövas då jag sov väldigt dålig natten till idag. Nu ska jag bara vänta på tvättmaskinerna och sen ska jag ner till centrum och uträtta lite ärenden och ikväll ska jag fika med bästavännen.


 

Vet att bilden är usel men tog den lite snabbt med Iphonen!

Av Mimmi Thiel - 13 mars 2013 13:13

Idag fyller min bästa vän 22 år och det är sjukt vad tiden går fort, satt och räknade nyss och insåg att vi har varit bästa vänner i 17 år. Minns än idag hur vi träffades för första gången i nollan på hummlegårds skolan, haha. Vi har alltid funnits där för varandra i vått som torrt ovasätt allt som vi har gått igenom och jag är så glad att vi har varandra. Vi är som systrar och vi kan läsa varandra utantill utan att säga ett ända ord och så fort vi är i från varandra så saknar vi varandra så mkt så att det gör ont. Skulle nog aldrig kunna leva utan dig, du är mitt allt!



Bilder från våra härliga 17 år tillsammans!
 


Jag älskar dig Nathalie Roos!

 

 

 

 

Våran låt..

Av Mimmi Thiel - 12 mars 2013 22:42

Har på sista tiden börja lyssna mer och mer på Kent & Melissa Horn, de är sån musik som åker på i lurarna när de är mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud. Är lite mycket saker som händer just nu både bra och dåliga..
Men de vänder nog snart förhoppningsvis, känner mig nästan kvävd och instängd i mig själv..




KENT
 




MELISSA HORN

 

Av Mimmi Thiel - 11 mars 2013 10:47

Idag får man hålla alla tummar och tår man har. För idag är min syster My på Fryshuset och gör dans intagningsprov. Hon har en hel hög med intagningsprov som hon ska göra de närmsta 2 veckorna och självklart har hon valt dom bästa skolorna i Stockholm. De hon vill satsa på är dans och musik och jag tycker hon gör helt rätt som väljer dom bästa skolorna, och med dom betygen hon har och den sångrösten + dansen så kommer hon komma långt i livet!

Själv gick jag på Nynäshamns gymnasium och de är verkligen en usel skola..

Ångara idag att jag inte tog mig i kragen och sökte till något bättre.
Men men de kommer säkert gå skit bra för henne!

Bilder från stranden i Gambia


 
  

  

Av Mimmi Thiel - 10 mars 2013 16:44

Äntligen börjar fotojobben rulla in och jag har blivit uppbokad på flera bröllop i sommar, ska bli så kul!


Bjuder på lite bilder från 2012

   







           



 





   





 






     





   



    


Av Mimmi Thiel - 9 mars 2013 11:50

De är så härligt att våren snart är här!
Just nu skiner solen utanför mitt fönster och fåglarna kvittrar man blir så glad när de är sånt här bra väder.
Ska snart bege mig ut och göra lite ärenden sen ska jag hem och tvätta i tvättstugan och ikv ska jag ner till grannen. Vi ska fira nån vän till henne så sen senare blir de väl utgång eller något.

Bjuder på lite härliga bilder som jag tof förra våren.


     
  



 


Trevlig helg på er mina kära läsare!

Av Mimmi Thiel - 8 mars 2013 14:57

Som jag berättade i ett tidigare inlägg så drömmer jag om ett kök med en massa köksartiklar i olika pastellfärger. Kan så klart inte hålla fingrarna i styr så har redan börjat köpa på mig en massa saker fast jag fortfarande bor kvar hemma hos Mamma. Tänkte visa en del av mina älskade kökssaker men har en hel del nerpackat i flyttkartonger som jag aldrig packade upp när jag flyttade hem igen.

 





 


Var i Stockholm i går med Mamma och självklart så gick vi in på In&Finn och när vi väl kom ut där i från var min plånbok nästan tömd. Älskar den affären och jag vill ha allt!

Av Mimmi Thiel - 5 mars 2013 11:08

Detta har verkligen varit en helvetes natt och jag har knappt fått en blund..
Har haft så ont efter gårdagens händelse.

Sitter just nu och skriver ett brev till komunen som ska starta en skadestånds process.



Detta var de som hände igår

(En del av de som jag ska skicka in till komunen)

Igår på eftermiddagen den 4/3-13 ca kl 15.00 var jag ute och gick. Jag hade varit på Bryggans secondhand och skulle gå till busshållplatsen där 854 går i från. När jag kommer ut i från Bryggans uppfart svänger jag vänster för att gå ner mot coops personal ingång och sedan skulle jag svänga höger mot busshållplatsen som ligger ca 200 m där i från. Jag går på en vänstra trotoaren som var väldigt isig och helt plötsligt halkar jag och slår i stenmuren som fanns på min vänstra sida och sedan rakt ner i marken. Jag slår mig så pass hårt i ryggen så jag knappt kunde andas och jag slog även i mitt huvud.
Stenmuren rev upp en stor reva i min jacka  på den vänstra sidan vilket gjorde att den blev helt förstörd. Fick även en liten reva bak på ryggen, bifogar bilder på skadorna men tyvärr ser skadorna väldigt små ut vilket dom inte är. Hela bröstpartiet på den vänstra sidan är uppriven.


När jag skulle resa mig upp och försöka ta mig mot busshållplasten hade jag väldigt svårt att gå då jag även hade slagit i mitt vänstra ben på något sätt. Fick även skador på min vänstra handled i form av grova skrapsår, fick även ett djupt sår i handleden vilket gjorde att jag blödde ganska mycket.
Blev sängliggandes hela kvällen och hade väldigt svårt att sova inatt pga sveda och värk.






Tanken är väl att jag ska kräva ersättning för jackan, resten är bara att bita i de sura äpplet och se glad ut.


 

Presentation


Välkommen till min hemsida!
Följ gärna mitt liv som fotograf.

Detta är min utrustning
Canon Eos 50D, Canon Eos 1000D

Objektiv 50mm,18-55mm,70-200mm

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards