Liits

Alla inlägg under september 2012

Av Mimmi Thiel - 12 september 2012 10:40

Började dagen med att tvätta, städa och baka en till Lchf paj (hallon & blåbär)

Ska snart äta frukost och sen börja packa väskan för idag ska jag ut och ha Mor & son fotografering

med  Lollo & Max. Sen efter ska vi fika i parken så då passar jag på att ta med mig paj och kaffe. 
Igår var jag föresten i Haninge med Mamma och Bittan och då hittade jag ett par höstkängor och jag är helt kär.

Hittade även en liten skinplånbok som jag ska ha mina kort i, pimpade den med lite nitar så den blev lite snyggare. Hoppas ni får en underbar dag och titta gärna in lite senare så kanske ni får se lite bilder på Max & Lollo.


 

Mina nya älsklingar!

Av Mimmi Thiel - 11 september 2012 09:26

Idag fyller världens bästa Morfar år, så Grattis till dig!



 



Föresten så börjar jag nu märka skillnad på min kropp.

Mina arbetskläder har blivit större och jag måtse gå och dra upp byxorna hela tiden förut var dom så trånga så jag knappt kunde sitta i dom.

Sen mätte jag mig runt midjan och de går sakta men säkert neråt. 

 
Igår provad jag att baka en Lchf blåbärspaj (Absolut inget socker i)
Den blev faktiskt super god så vill du ha receptet, lämna gärna en kommentar  så skickar jag de till dig!


Nu ska Jag och Mamma gå in på Ving.se och kolla in lite resor inför vintern, undra vart vi hamnar i år??


Bye, bye!


P.s bjuder på lite bilder från förra resan när vi var i Egypten!

         


 

   

   

Dop

Av Mimmi Thiel - 8 september 2012 20:54

Hade en dopfotografering idag i Österhaninges Kyrka.
Här kommer lite bilder men mer kommer upp sen när familjen har fått sina bilder.



 

Av Mimmi Thiel - 7 september 2012 10:29

En kväll när jag var uppe på min vind så hittade jag en gammal trasig stol nertryckt i en skräphög.

Jag föll direkt för den och jag  var bara tvungen att ha den. Så jag tog hem den och gav den mkt kärlek. Fixade dit en ny sits på den och sedan köpte jag vit färg och målade om den och sen så slipade jag kanterna på den så att den blev i Shabby Chic stil.

Här kommer lite före och efter bilder!
 


Jag satte även dit en liten fin kudde med volang och nu så passar stolen perfekt till min sekretär.

Äntligen har jag ett bra skrivbord där jag kan sitta och jobba med mina bilder!

 


 

Är så lycklig att du är min!

Av Mimmi Thiel - 2 september 2012 12:51

 


Var tvungen att göra ett besök hos min frissa.

Stod inte ut längre med in hemska utväxt och dessutom vill jag göra lite förändrig.

Var så trött på mitt blonda hår, kändes nästan som jag var påväg mot det hållet som jag hade sista året på gymnasiet. Så nu bestämde jag mig för att lägga i en kombination med Bruna slingor, koppar slingor och blonda. Och jag är super nöjd med resultatet för nu ser mitt hår mer naturligt ut.

Satt i nästan 3 timmar hos Elin men de var helt klart värt de för hon är verkligen grym på de hon gör.
Så vill du gå till en bra frisör gå då till Salong Liten som ligger i källaren på folketshus.
En bra och kunnig frisör med väldigt bra priser!

Betalde endast 950 :- för sligning,klippning & färgning

Presentation


Välkommen till min hemsida!
Följ gärna mitt liv som fotograf.

Detta är min utrustning
Canon Eos 50D, Canon Eos 1000D

Objektiv 50mm,18-55mm,70-200mm

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards